Excursió a Stirling des d’Edinburgh o Glasgow

stirling-8

La passada primavera vam fer una escapada de quatre dies a Escòcia i encara que l’objectiu principal era visitar d’Edinburgh i Glasgow no vam voler perdre l’oportunitat de fer una excursió fins a la ciutat històrica d’Stirling.

A mig camí entre Glasgow i Edinburgh, just a la frontera entre les Terres Altes (Highlands) i les Baixes (Lowlands), Stirling és a dia d’avui la ciutat més petita d’Escòcia, però és mundialment coneguda ja que la seva estratègica ubicació al capdamunt d’un turó amb el riu Forth als peus l’ha convertit en un punt estratègic i protagonista durant molts moments de la història escocesa.

Des de les estacions de Glasgow i Edinburgh, hi surten trens cada mitja hora en direcció a Stirling (a Glasgow a les hores i en punt i als dos quarts i a Edinburgh als 3 i als 33 minuts de cada hora). El preu del bitllet està sobre les 10 i 11 lliures, el trajecte té una durada aproximada d’una hora i el tren et deixa just als peus del turó, en un punt molt accessible a tots els indrets d’interès de la ciutat.

stirling-2

Una de les parades obligades d’Stirling és el seu castell. No ens enganyem, l’entrada no és barata, costa 14 lliures per persona (març 2014), però val la pena perdre’s per entre totes les seves sales i passejar-se per la muralla. Ara bé, si no esteu disposats a pagar l’entrada, com a mínim pugeu fins a l’esplanada que hi dóna accés perquè des d’allí podreu contemplar les millors vistes de la ciutat i de tot el territori que la rodeja (nosaltres ens ho vam haver d’imaginar perquè la boira no ens va abandonar en tot el dia…).

stirling-3

stirling-7

Tant si és de pujada com de baixada del castell, no perdreu l’oportunitat d’entrar al cementiri antic, ple de nombrosos meravelles escultòriques, custodiat per l’església de Holy Rude a una banda i el castell a l’altra. A banda, a Stirling també hi podeu visitar l’Old Bridge, famós per la Batalla del Pont d’Stirling, un dels enfrontaments més importants de les guerres d’independència d’Escòcia. Aquesta va ser una de les batalles que va guanyar l’heroi escocès William Wallace enfront de les tropes angleses.

stirling-1

stirling-9

stirling-10

De fet, des d’aquest pont, es té una molt bona panoràmica del monument a William Wallace que es va construir en un dels turons que rodegen la ciutat. Justament quan hi vam anar nosaltres estava tancat per manteniment, però sapigueu que per arribar-hi es pot agafar un dels autobusos públics que surt de l’estació de trens (caminant hi ha uns 40 minuts) i que et deixa als peus del turó, on hi ha una botiga de regals. Allí hi ha un minibus que et puja el darrer tram. Tot i que aquest darrer tram no arriba ni al mig quilòmetre s’ha de tenir en compte que la pendent és molt pronunciada i no apta per a totes les cames. Per gaudir de les meravelloses vistes s’ha de pujar fins a dalt de tot de la torre després d’haver pagat 8,50 lliures. En total, 246 escalons per una escala de cargol.

A banda de tots els punts de la ciutat carregats d’història, tingueu en compte que també val molt la pena fer una passejada per tot el centre: carrerons estrets, cases antigues, esglésies mig amagades… És una petita ciutat encantadora!

stirling-4

stirling-5

2 thoughts on “Excursió a Stirling des d’Edinburgh o Glasgow

1. Mari Jo Elias

Ben explicat!
    Fa uns 15 anys vaig estar a Edinburg i d’allà amb anar a Stirling. Recordo el pont i també el monument a Willian Wallace. Feia poc que hàviem vist la pel.licula de “Braveheart” basada en aquestes terres i ens va semblar que l’estàtua tenia la cara del Mel Gibson!
    Tenim ganes de tornar-hi, ens va agradar molt tota la zona.

1. ladykirschen

El cert és que nosaltres ens vam quedar amb ganes de molt més perquè la boira ens va fer molt la guitza… Tota la zona és preciosa! Moltes gràcies pel comentari i sigues benvinguda a Històries d’una càmera! 🙂

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies